Duurzaamheid is “in". Talloze bedrijven zijn trots op hun duurzame acties en brengen voortdurend nieuwe duurzaamheidslabels op de markt – van aandelenfondsen tot eten en vakantiereizen. Duurzaamheid is een belangrijke imagofactor geworden en wordt goed ontvangen. Maar helaas is de term inmiddels aanzienlijk versleten.
Dit kan makkelijk veranderd worden, want duurzaamheid is een essentieel element om de toekomst veilig te stellen en is dus veel meer dan “slechts" een imagofactor!
Om deze reden heeft TROX een vooruitziende duurzaamheidsstrategie ontwikkeld. De kern van deze strategie is het bereiken van klimaatneutraliteit in 2040. Aangezien dit alleen via vele kleine stappen kan worden bereikt zijn er tussendoelen gedefinieerd, die uiteraard ook moeten worden bereikt.
Wat deze in detail zijn vindt u in het vierde duurzaamheidsrapport van de TROX GROUP, dat onder meer gebaseerd is op de internationaal erkende standaarden van het Global Reporting Initiative (GRI).
De ondernemingsgroep TROX, die eigendom is van de stichting, definieert duurzaamheid als onderdeel van haar bedrijfs-DNA. Als een gevestigde onderneming vertrouwen wij bij TROX GmbH sinds 1951 op langetermijndoelen, efficiëntie en innovatie, evenals sociaal en maatschappelijk verantwoord gedrag. Wij bieden onze klanten en de samenleving componenten en systemen die de beschikbare middelen gebruiken op de best mogelijke manier. En we leveren tegelijkertijd een belangrijke bijdrage aan de klimaatbescherming in hun hele waardeketen. Duurzaamheid vormt de kern van onze manier van zakendoen, een aanjager van groei en tegelijkertijd een deel van onze verantwoordelijkheid.
Voor ons horen ecologische en sociale verantwoordelijkheid en winstgevende groei bij elkaar. Dat komt omdat continue verbeteringen ons bedrijf des te levensvatbaarder maken voor de toekomst. Het gaat om meer dan alleen energie besparen, het waterverbruik verminderen en afval verminderen. Om onze ambitie om in 2040 klimaatneutraal te zijn waar te maken, oriënteren we ons bedrijf op strikt toegepaste duurzaamheid en benutten we de ondernemerskansen die ons ter beschikking staan voor een productieve toekomst.
Als onderdeel van onze duurzaamheidsstrategie gaan we krachtig aan de slag met de 17 duurzame ontwikkelingsdoelen van de VN. Voor ons zijn deze doelstellingen een erkenning van onze verantwoordelijkheid als wereldwijde ondernemingsgroep. Het gaat om doelen die we altijd belangrijk hebben gevonden, zoals duurzame economische ontwikkeling, technische innovatie, energie-efficiëntie en vooral het welzijn van de mens.
We streven naar een 360°-duurzaamheidsaanpak die bestaat uit 6 gedefinieerde strategische actiegebieden. Deze dekken bijna alle 17 duurzame ontwikkelingsdoelen. De strategische actiegebieden van TROX zijn grotendeels gericht op het bereiken van deze doelen. Op deze manier willen we de grote uitdagingen van onze tijd aangaan en duurzaam leven, werken en ondernemen actief bevorderen.
BREEAM (British Research Establishment Environmental Assessment Method) is een certificeringssysteem dat het algehele bouwconcept beoordeelt. BREEAM specificeert negen hoofdcategorieën waarop uw gebouw wordt beoordeeld. Per categorie worden credits toegekend en gewogen. Dit resulteert in een eindscore voor het gebouw, in beoordelingen van 'Pass' tot 'Outstanding'. Over het algemeen is de BREEAM-certificering een kwaliteitslabel, het moedigt u aan om u te concentreren op duurzaamheid in het ontwerp van gebouwen en de milieu-impact van producten in gebouwen.
TROX kan helpen bij het behalen van deze credits in verschillende categorieën door gebruik te maken van onze producten, in combinatie met andere bouwcomponenten. De TROX-producten kunnen bijdragen en impact hebben in zes van die negen hoofdcategorieën.
Download de TROX-brochure voor meer gedetailleerde informatie
Deel deze pagina
Beveel deze pagina aan
U kunt deze pagina delen door de link te delen.
Contact
Bedankt voor uw bericht!
Uw aanbeveling is verzonden naar de ontvanger.
Contact
Wij zijn er om u te helpen.
Geef alstublieft het onderwerp van uw vraag en uw contactgegevens.
Tel.: +31(0)183 767300 | Fax: +31(0)183 767399
Contact
Bedankt voor uw bericht!
Uw bericht is ontvangen door ons Service Center en wordt verwerkt.
Onze service-afdeling neemt contact met u op.
Als u algemene vragen over onze producten en services heeft, kunt u ons ook bereiken op:
Tel.: +31(0)183 767300 | Fax: +31(0)183 767399
Contact
Wij zijn er om u te helpen.
Geef alstublieft het onderwerp van uw vraag en uw contactgegevens.
Tel.: +31(0)183 767300 | Fax: +31(0)183 767399
Contact
Bedankt voor uw bericht!
Uw bericht is ontvangen door ons Service Center en wordt verwerkt.
Onze service-afdeling neemt contact met u op.
Als u algemene vragen over onze producten en services heeft, kunt u ons ook bereiken op:
Tel.: +31(0)183 767300 | Fax: +31(0)183 767399